Sunday 4 August 2013

Astagfirullahal'azim. Kenapa hati ini mesti ada perasaan rindu?

Assalamualaikum wbt. 

Rindu itu adalah..

Anugerah dari Allah..

 Ya! bait-bait lagu Rindu by Hijjaz sudah menjelaskan yang sudah terang lagi bersuluh bahawa rindu itu adalah satu rasa yang dikurniakan Allah SWT kepada umatNya yang ada rasa mencintai dan dicintai. Jika kita berjaya menanam akan rasa cinta dalam diri tidak kira cinta pada Allah mahupun pada manusia itu sendiri, sudah pasti akan ada rasa rindu saat berjauhan. masyaAllah. Umpama walaupun kita rasa yang kita jauh daripada Allah SWT tapi sebenarnya kita dekat sangat dengan Allah SWT. MasyaAllah!

 Sebab apa? sebab rasa cinta Allah SWT pada kita. Sebab Allah SWT tidak pernah tinggalkan kita. Sebab Allah SWT tidak pernah biarkan hati kita kosong. Sebab Allah SWT terlebih dahulu isikan rasa rindu dalam jiwa kita. Pernah dengar ungkapan JAUH TAPI DEKAT? meh ana nak explain. Sebenarnya jauh itu jarak tapi dekat itu hati. Hati kita sebenarnya saling berhubung antara satu sama lain dengan orang yang kita sedang rindu. Melalui apa? MELALUI DOA dan doa itu sebenarnya disalurkan kepada Allah SWT.


Tak susah pun kan sebenarnya apa yang patut kita buat bila kita rindukan seseorang. Cuma kita sahaja yang kurang tahu bagaimana caranya merindui seseorang dengan cara terhormat. Dengan ini, hati kita dapat dijaga, hati mereka juga terjaga. Terjaga daripada syaitan yang sentiasa berusaha menyesatkan manusia yang asal-usulnya daripada tanah. yang dipandang keji oleh syaitan. Allahurabbi!

P/s : Honestly, ana amat merindui seseorang. Yang ana mampu buat adalah berdoa dan mengadu pada Allah. Moga Allah sampai rindu ana pada dia.






No comments:

Post a Comment